Оберіть статтю
Блог

Скільки фармацевтичні компанії витрачають на рекламу ліків в інтернеті?

Фармацевтичний ринок традиційно залишається одним із найбільших рекламодавців в Україні: лише на рекламу на ТБ виробники лікарських засобів у І-му півріччі 2019 року витратили 1,5 млрд грн, збільшивши обсяг інвестицій, порівняно з аналогічним періодом 2018 року, на 25,6%. Бюджет на рекламу лікарських засобів постійно збільшується, а серед учасників ринку існує приказка: «Хто перший запустив рекламу – той і виграв сезон». Наприклад, сезон грипу. 

У мережі Інтернет все трохи по-іншому: один із найбільших рекламодавців країни – фармацевтичний ринок – віддає на медійну рекламу в інтернеті всього близько 30 млн грн рекламного бюджету. Такі результати дослідження digital-агенції розумного планування MediaHead.  «Лікарські засоби, як лідери з розміщення на ТБ, доволі опосередковано представлені в мережі Інтернет. При цьому, кількість представлених торговельних марок на ТБ значно вища, ніж в інтернеті, а кількість рекламодавців – у два рази нижча. Це свідчить про те, що більшість гравців, представлених в інтернеті, – виробники з невеликим пулом продуктів і обігом, що не дозволяє вести боротьбу за споживача на ТБ-арені», – зазначає спеціаліст зі стратегічного планування агенції MediaHead Олександр Синяков. 

Фармацевтичні компанії повинні збільшувати бюджети на digital-рекламу, оскільки 7 із 10 європейських споживачів шукають інформацію, яка стосується здоров’я – он-лайн.
Згідно з дослідженням консалтингової компанії IPSOS, сьогодні пошукові системи є одним із найважливіших каналів інформації про здоров’я після лікаря. 43% споживачів звертаються саме до цього каналу. При чому 75% таких пошукових запитів про здоров’я здійснюються з мобільних пристроїв.

«Брендам необхідно вже сьогодні використовувати рекламу у пошукових системах протягом усього періоду комунікації зі споживачами, оскільки використання цього інструменту – це робота з максимально зацікавленою аудиторією. Так як оплата відбувається за один клік, інвестиції окуповуються максимально ефективно», – зазначає спеціаліст зі стратегічного планування агенції MediaHead Георгіца Владислав.

Аналіз ринку

За підсумками І-го півріччя 2019-го року, загальний обсяг продажу усіх категорій товарів «аптечного кошика» склав 48,9 млрд грн, що на 16,6% більше аналогічного періоду 2018-го року. Те саме стосується і продажів у доларовому еквіваленті: відбулося зростання на 15,6%. За підсумками І-го півріччя 2019-го року, фармкомпанії продали товарів на $1,8 млрд. Проте в натуральному еквіваленті продажі зменшились на 1,8% і становили 846 млн упаковок.

Що стосується ринку лікарських засобів, то об’єм продажів у І-му першому півріччі 2019-го року мав приріст як у гривневому, так і в доларовому еквівалентах – на рівні 15%. І склав 40,6 млрд грн та $1,5 млрд відповідно. А ось в натуральному вираженні відбулося скорочення продажів на 3% – до 543,7 млн упаковок.