Оберіть статтю
Блог

Що таке SEO? Популярні міфи про SEO

Якщо б кожен раз, коли ми чули, що «SEO – це чорна магія/шарлатанство/шахрайство/самообман» (необхідне підкреслити), ми отримували по 1 гривні, мабуть, не було б сенсу працювати. Відсутність розуміння, в чому переваги цього каналу маркетингу, яким повинен бути якісний SEO-процес і коли саме з’являються результати, часто призводять до негативного ставлення як до самої галузі, так і до спеціалістів, які в ній працюють.

Так, SEO-шники – люди хитрі, спокійно собі арбітражать та ПБНки будують-продають, а в перервах між цим проводять консультації, які схожі на бізнес-тренінги. Але тому, хто займається так званим «білим SEO», намагаючись допомогти клієнтам, доводиться страждати та відчувати на собі негатив та скепсис. У цій статті ми намагатимемось пролити світло на те, «що ж таке це ваше SEO», а також розвіяти найпопулярніші міфи, пов’язані з ним.

Що ж таке SEO?
Згідно Вікіпедії,

«Пошукова оптимізація (англ. search engine optimization, SEO) – комплекс заходів щодо внутрішньої та зовнішньої оптимізації для підняття позицій сайту в результатах видачі пошукових систем за певними запитами користувачів, із метою збільшення інтернет-трафіку (для інформаційних ресурсів) та потенційних клієнтів (для комерційних ресурсів) і подальшої монетизації (отримання прибутку) цього трафіку. SEO може бути орієнтоване на різні види пошуку, включаючи пошук зображень, відеороликів, пошук новин і специфічні галузеві пошукові системи».

Простіше кажучи, це робота з сайтом, щоб він влаштовував користувачів і був зрозумілим для роботів пошукових систем (назвімо це головним правилом). Як цього досягнути? Нижче наведено декілька основних аспектів:

  • повна внутрішня оптимізація сайту;
  • корисний та цікавий контент;
  • правильна зовнішня оптимізація.

Розглянемо ці аспекти детальніше.

Внутрішня оптимізація

Чи замислювались ви, скільки готові чекати, поки завантажиться сторінка? Чи завантажиться фільм? А скільки необхідно часу, щоб вам показали весь контент, який вас цікавить? Можливо, фанати задля цікавого та улюбленого сайту згідні почекати 10-15 секунд для завантаження сторінки, але, якщо сайт не такий важливий, то догодити користувачеві значно важче. А якщо, клікаючи на товар або категорію, яка вас зацікавила, бачите, що сторінки немає? Яка в цьому разі вірогідність, що ви повернетесь знову та продовжите шукати? Спойлер: практично нульова.

У сучасних умовах конкуренції легко знайти сотню сайтів, які пропонують те ж саме, але знайти та замовити товар там набагато простіше. Відповідно, для того, щоб задовольнити клієнтів і не заважати їм зробити покупку, необхідна внутрішня оптимізація сайту. Вона складається з 2 етапів:

  • Технічна оптимізація – комплекс дій для виключення сторінок, що дублюються, посилань на сторінки 404, оптимізації швидкості завантаження сторінки тощо.
  • Комерційна оптимізація – комплекс дій, які спрямовані на доповнення всіх необхідних комерційних елементів сайту (вартості, фільтри, кнопки покупок, опис товарів, умови доставки, гарантії, ремонт тощо).


Як ці тезиси перетинаються з головним правилом? Якщо користувач може зайти на сайт, швидко і легко знайти, замовити і отримати потрібний для нього товар/послугу, то такий сайт буде вище ранжуватись. Проте, для того, щоб пошукові системи спочатку пустили його у видачу, необхідно, щоб їхні роботи зрозуміли, що сайт здатний на таке. Із сучасними можливостями зрозуміти останніх їм дуже просто. Тому, якщо ваш сайт існує вже два роки, але ніде не ранжується – це означає, що на сайті є проблеми, які необхідно знайти та виправити.
«Все так просто?», – запитаєте ви. Так, і просто, і складно. Складність у тому, що велика кількість SEO-спеціалістів прагнуть зробити так, щоб їхній сайт подобався лише роботам, занурюючись в технічні довершеності та забуваючи про кінцевого користувача. Це і є першим критерієм, за яким варто обирати для себе підрядника з надання SEO-послуг.

Контент-оптимізація
Гаразд, у вас є круто розроблений сайт із технічної точки зору: зі всіма необхідними комерційними елементами, швидкий, легкий, зрозумілий. Що далі? 
На цьому етапі в гру вступає другий «кит» – контент-оптимізація. Для розуміння її важливості пропонуємо зробити невеличкий екскурс у не таку вже і давню історію.

1995 рік. Два аспіранти кафедри інформатики Стенфордського університету Ларрі Пейдж і Сергій Брін вперше знайомляться один із одним. Зайняті вирішенням проблеми пошуку необхідної інформації у величезному масиві даних, вони спершу створили пошуковий сервер Backrub, який визначав релевантні ресурси на основі «зворотних посилань». Запам’ятайте цей момент, до нього ми повернемось пізніше.

Згодом, під час вдосконалення алгоритму пошуку, вони натрапляють на праці Карена Спарка Джонса та Стівена Робертсона, з яких дізнаються про функцію ранжування Okapi BM25. Цю функцію використовують у бібліотеці Лондонського міського університету для зручного пошуку матеріалів за запитами студентів. Цей алгоритм, дещо модифікований, додається до вже існуючого Backrub. І народжується перша версія того, що ми зараз знаємо як пошукову систему Google. Невеликий спойлер: Okapi BM25 використовується і пошуковими системами, які існували ще до Google, наприклад, Yahoo.

Вся важливість цієї формули полягає в тому, що на основі всіх існуючих в ній сайтів із використанням тих чи інших ключових слів, вона проводить аналіз та добирає найрелевантніший документ для запиту. Так, формула мала деякі недоліки. Наприклад, вона не враховувала взаємозв’язок між ключовими словами, відстань та логічність. Але з часом модифікація бази знань Google була настільки вдосконалена, що вона майже безпомилково визначала потреби користувача за актуальними запитами.

Із цього моменту ми отримуємо розуміння важливості контенту на самому сайті. Якщо не наповнити якісним описом сторінки сайту, формула просто не обере сторінку з мільйонів сторінок із такою ж тематикою просто через її відсутність.

Проте, необхідно розуміти, що звичайне наповнення тексту ключовими словами в сучасних умовах уже не працює. На основі цілої купи семантичних аналізів, роботи великої кількості лінгвістів разом із програмістами пошукові роботи навчились розпізнавати, наскільки цікавий та інформативний контент. Тому тут необхідно бути обережним та повертатись до головного правила: ви створюєте контент для користувачів вашого сайту. Уявіть, що ви користувач, який шукає інформацію. Яку інформацію вам необхідно знайти, знати та розуміти? Якщо ви зможете дати вичерпну інформацію своїм користувачам, топ видачі від вас нікуди не подінеться.

Зовнішня оптимізація

Що ж, ви створили красивий, технічно правильний сайт, наповнений цікавим, якісним, «правильним» контентом, а трафіку все одно немає. Чому?
Мабуть, ви вже здогадались, для чого необхідно було запам’ятати про Backrub? Правильно. Адже він є «третім китом» створення SEO. Одна з перших розробок Пейджа та Бріна була покладена в основу пошукової системи Google і продовжує бути її основою. Так, з моменту заснування вона зазнала багато змін, фільтрів тощо. Проте, посилання були, є і залишаються важливим елементом ранжування. На сьогодні підхід до створення посилань принципово відрізняється від 2006-2008 років, коли можна було просто створити сайти на ucoz.ru, закупитись на 1000$ на Сапі та бути в топах, отримуючи гроші від продажу таких самих посилань, реклами та іншого.

Які ж аспекти правильної зовнішньої оптимізації? Насправді, їх не так багато:

  • Посилання з релевантних джерел із хорошим трафіком

Уявіть, що у вас інтернет-магазин косметики, а кожне посилання – це реклама на зовнішніх ресурсах. Наскільки корисною буде ця реклама, наприклад, на форумі байкерів? Звісно, можна очікувати, що чарівні байкерки зацікавляться вашим товаром, і чоловіки, обираючи подарунок для коханої, згадають саме про вас. Але, загалом вірогідність дуже низька. А якщо посилання знаходитиметься на жіночих форумах, вірогідність залучення користувачів за цим посиланням буде значно вища. І, звичайно, що більше трафіку на сайті – то більше користі має це посилання для сайту. Якщо сказати звичайними словами – саме це і закладено в сучасні алгоритми пошукових роботів під час оцінювання, наскільки корисними є посилання.

  • Красивий анкор-ліст 

Анкор-посилання – це текст самого посилання. Якщо всі посилання, що ведуть на ваш сайт, будуть із текстом «купити косметику», «косметика Київ» тощо (на прикладі теми сайту, який продає косметику), пошукові роботи зрозуміють, що це все куплені посилання, встановлені винятково для роботів. Щодо анкор-лістів існує багато гайдів, найзрозумілішим і простим, на наш погляд, є цей пост Серпстата. Жодних неочікуваних приростів посилань. Просто не варто намагатись обдурити пошукові системи. Вони чудово знають, що ви робите. Не думайте, що можете бути розумнішими за них. Просто не порушуйте їхні правила, а якщо порушуєте, то робіть це в адекватних обсягах.

Звісно, професійні SEO-шники скажуть, що це все дуже поверхнево, стисло, занадто узагальнено. Але, якщо застосовувати все це для малого і середнього бізнесу, то все працюватиме. Можливо, не так добре, якщо б сайтом займався професіонал, але працюватиме.

Тепер тезисно розглянемо основні міфи, пов’язані з SEO:

1. SEO померло

Правда. Від самого початку SEO працювало за простою формулою: більше ключів в тексті, купа посадкових сторінок, більше посилань будь-якої якості – профіт. Сучасне SEO – це повноцінний маркетинг із аналізом ринку, конкурентів, потреб користувачів та безмежним набором факторів. Не вірите? Звертайтесь до нас, ми покажемо, як це працює.

2. Content is a KING (тільки якісним контентом можна просувати сайт)

Частково правда. Якщо йдеться про низькоконкурентну нішу з низькою частотою запитів. Щойно мова заходить про прибуткові ніші з великими запитами, просто неможливо знайти сайти, які не займаються залученням зовнішніх посилань.

3. Важливі лише позиції

Найпопулярніший міф. Брехня. Позиції – це інструмент для отримання трафіку. Якщо ви будете займати топові позиції в низькочастотних запитах, клієнтів ви отримаєте в рази менше, ніж ті ваші конкуренти, які орієнтуються на трафік. В MediaHead ми наполягаємо на схемі роботи «плата за трафік». Так більш чесно.

4. Посилання не працюють

Неправда. Якщо ви досі вірите в цей міф – перечитайте наше пояснення про зовнішню оптимізацію.

5. Реклама впливає на позиції у видачі

Неправда. Велика кількість експериментів показала, що не впливає жодним чином. Вона впливає на впізнаваність бренду, зростання трафіку бренду, проте жодним чином не впливає на позицію у видачі.

6. На результати просування необхідно довго чекати

Ще один популярний міф. Неправда. Результат просування видно вже з другого-третього місяця просування, за умови своєчасної реалізації всіх правок. Якщо у вас є сумніви – ласкаво просимо, ми гарантуємо їх розвіяти.

7. Я вже в ТОПах видачі, можна завершувати SEO

SEO – це постійний процес вдосконалення сайту. Звичайно, можна припинити займатись його розвитком, але щойно з’являться прогресивніші конкуренти, ваш сайт ризикує зникнути.

Сподіваємось, що вам сподобалась і допомогла ця стаття. Ну і на правах реклами, якщо ви шукаєте якісних помічників в цьому нелегкому SEO-світі, звертайтесь до MediaHead, ми завжди раді вам допомогти!